2013. október 3., csütörtök

Daniell III/8. - Gyerekjáték

  Finom, kecses, csavartnyakú pohár kacéran kelleti magát, átlátszó hasában ingatva az aranyszínű, csupa buborék italt. Tán fél órája szorongatom, de hogy belekortyoljak a kísértőbe, még eszembe sem jutott. Csak egy afféle kellék, ami elengedhetetlen tartozéka eme díszletnek. Mindenkinél van, hogy mutatna, ha csak az én kezem lenne üres?
Vezetek. Lehet, hogy túl elővigyázatos vagyok, de ugye a hibáink azért vannak, hogy tanuljunk belőlük. És ha én vagyok annyira tehetséges, hogy színjózanul is felnyalom magam egy oszlopra, akkor rossz rágondolni, mit tehet velem pár csepp pezsgő. Úgyhogy inkább melegítem tovább a halványlilás színezetű kristályt. Amíg el nem nyargal mellettem a pincér kislány, mert akkor inkább gyors cserét eszközölök.
Vízre váltottam. Bugyborékoktól szintén pattog és még a fejembe sem fog szállni. Gyönyörködöm a látványban.
Nem, nem gúny... Inkább cseppnyi... De. Mégis gúny. Nincs mit szépíteni. Soktíz öltöny sétálgat le-fel, karjukon a hozzájuk passzított kisestélyi, benne, mint akárha bálkirálynőknek képzelnék magukat, lejtenek a szebbnél szebb, sminkekben dúskáló műnők. Egyeseknek még diadémszerű képződményt is varázsoltak a hajkoronájába.
Próbálok nem odafigyelni. Lehet, hogy szakmai ártalom, hogy egyből azon kezdek morfondírozni, egy ilyen harcsának felpumpált szájon, hogy vajon gazdája direkte ezt a hatást óhajtotta vagy csak egy orbitális tévedés segítette hozzá a nem mindennapi tátogatóhoz. Ki tudja. Most azt kéne mondanom, hogy kit érdekel...
Csillog-villog minden. Fényárban a terem. Mintha a körbe kínálgatott falatkákat is külön csillámporral hintették volna be, minden ragyog. A fény is akárha szivárvány sugarakat szórna végig. A hófehér falakon körben szerénykedő festmények csak, miknek nem jut e csicsás ragyogásból, holott az este elvileg miattuk van. Nem, hogy a szervezők bemutassák, hogy tudnak ízléstelenségbe taszítani egy ennyire szép és jól kialakított helyiséget.
Mindegy. Lassan kezdek rájönni, hogy mindenben képes vagyok hibát találni... Mentségemre legyen mondva, ebben az estében nem nehéz.
Kortyoltam a pattogó vízből, majd szomjam csillapítása után figyelmemet újra megpróbáltam a képeknek adni. Elvégre is, azért lennék itt. De valahogy megint megakadtam ott, ahol már fél órája veszteglek. Megnéztem a képet, a hatalmas, citromsárga madárszerűséggel és a szemem tovább siklott... Egészen addig, amíg meg nem lelte a koromfekete öltönyt. Tele volt vele a helyiség, éjfekete zakók szaladgáltak mindenhol, de amelyiket én kerestem, mégis könnyen meg lehetett találni. Nyomra vezetett a hölgykoszorú, aminek a közepén téblábolt, s ha ez nem lett volna elég támpont, ott volt még a mézszínű haja. Több ilyen a teremben úgysincs... Tán az egész világon nem létezik még egy ilyen.
Daniell nevet. A hangosan neszező tömeg egyenletes zajából is könnyedén kihallottam. Pedig nem üvölt, még csak nem is hangos... Egyszerűen hallom és kész. Ő a központ. Mindig az. Köré gyűlik a korosztálya. Olyan, mint egy mágnes, kisugárzásával, barátságos mosolyával, közvetlen kedvességével vonzza magához a többi embert, javarészt a fiatal hölgyeket, akik mondandóját hallgatva szívesen pirulnak fülig.
- Ishigorou-san? - Kicsit reszelős, cigarettától érces hang csendül a hátam mögött, zavarva szét gondolataimat. - Micsoda meglepetés - sétál mellém a hölgy. Bár a hölgy helyett inkább két lábon járó referencia anyagnak nevezném. Mondhatjuk, egyik legjobban sikerült „alkotásom”. Nem tudok jobb szót.
- Kiyooka-san. Gyönyörű, mint mindig - mosolyogtam a két gesztenyebarna szem közé, amik nekem köszönhetik cicás pajkosságukat, ugyanúgy, mint azok az érzéki ajkak is miattam fodrozódnak így, ahogy teszik. Lejjebb nem megyek... Soha nem végeznék a listával.
- Micsoda véletlen - nevetett. Nem lenne jó színésznő.
- Csak nem meglepi, hogy itt lát? - pillantottam rá kicsit játékosan. Gurgulázó kacagást csaltam elő abból a szépen ránctalanított torokból.
- Persze, hogy nem csodálkozom. Megszoktam, hogy ön részt vesz az efféle elit banzájokon.
- Szép megfogalmazás - biccentettem rá.
- Tudna rá jobb nevet?
- Nem igazán - kacagtam, mert ebben igazat kellett adnom neki.
- Akkor bármiben le merem fogadni, hogy körülnézek és már meg is... - forgatta ide-oda a szemét a helyiségben. Kutat, keres. Hosszú, tűhegyesre csiszolt körmeivel követte, ahol szeme elhaladt, a vérvörös karmokat használva célzókeresztnek. - Ah! Tudtam! Ott az ifjú művész úr is.
- Tényleg? - mosolyogtam szemöldökráncolva. Majd én is hosszan keresgéltem. - Annyit látok a teremben, pontosítana egy kicsit?
- Doktor úr, ma sziporkázik.
- Ön mindig azt hiszi, hogy csillogtatom a humorom. Tulajdonképpen mindent halálosan komolyan gondolok.
- Imádom a szerény férfiakat.
- El fogok pirulni.
- Látom, nem hagyja az ifjoncot elkallódni.
- Kevés az ennyire tehetséges és elszánt fiatal. Kötelességemnek érzem felkarolni.
Ezt olyan komolysággal mondtam ennek a nőnek, hogy mindjárt én is elhiszem, hogy én vagyok Daniell pártfogója.
- Tökéletesen igaza van, Ishigorou-san. Az a fiú egyszer még nagyon híres lehet. Kár lenne veszendőbe hagyni egy ilyen tulajdonságokkal megáldott művészpalántát.
- Egyetértünk. Éppen ezért nem is áll szándékomban úgymond elengedni a kezét. Kell valaki, aki elindítja az úton. Egyedül nehéz rajta bukdácsolni.
Ohó! Ryu, te önfeláldozó, jótét lélek. Csak a fejemre ne zuhanjon a plafon.
- Ön tökéletes a célra. A fiúnak szerencséje van.
- Újfent pirulok. Miért teszi mindig ezt velem? Kérem, vegye figyelembe, nem színem a piros.
Miért érzek kényszert arra, hogy ha egy nő van a társaságomban, pofátlanul flörtölni kezdjek vele? Bár mentségemre szóljon, soha nem én vagyok a kezdeményező. Egyszerűen csak ha repül a labda, kényszeresen belevágok és persze utána fogom a fejem, hogy hogy mászok ki a helyzetből, amibe magamat sodortam. Mint most is. Már „úgy” kacag. Megérinti vállam, mintha szöszt szedne le a zakómról... Tudom, hogy nincs rajta semmi. De ő csak kacarászik, már ötödik perce, azon az egyetlen gyatra poénon. Közben valahogy a dekoltázsa már majdnem a köldökéig ér. Nekem akarja villogtatni, mi van alatta? Azért le a kalappal. Elismerésem a tervezőnek, hogy gondolatra szűkülő koktélruhát varázsolt. Vajon ez a kék szatén egy adott pillanatban majd semmivé foszlik tulaja egyetlen pislogására? Ki tudja. De a hölgy még mindig hahotázott, karmos ujjaival csigákká tekergette élénkvörös haját és egyre elszántabban vicsorgott rám. Na jó. Azt hiszem, itt az ideje tovaszállingózni, mielőtt megteszi, amit mindig...
- Tudom, hogy minden bizonnyal újfent ugyanazt a választ fogom kapni... - Késő. -…mint az elmúlt húsz alkalommal, de tudja, a szégyenérzet, mint olyan, már rég csak egy szó nekem. - Nőies kecsességgel libben közelebb, hogy szinte a fülembe suttoghasson. - A lakosztályomból fantasztikus a hajnali látkép. Az egész város narancs napfelkeltében úszik. Élvezné... és a látványt is - mosolyog rám és én viszontmosolyt villantok, bár a visszafogottabbik fajtából. Nem mint az övé, gyere cipó, hamm, bekaplak.
- Miért fájdítja a szívem?
- Igazán eldobhatná már az a kis önszabály-könyvecskéjét.
- Még ha meg is teszem, attól még úgy fogom tartani, hogy a beteg-orvos viszony...
Életem egyik legnagyobb hazugsága! Csak egyszer le ne bukjak.
- Ne folytassa - nevetett. - Újfent kosarat kaptam. Tudja, hogy kezdem megszokni? Azt hiszem, lehet, hogy feladom. Vagy stratégiát változtatok. - Drasztikus változásokra lenne szükség. Azt hiszem, nem vállalom az átalakítást. - Legközelebb nem engedem ám el ilyen könnyen.
Elmentében még címzett nekem egy kis ujjal dorgálást, majd újra ketten maradtunk. Én és a vizem. Most már tényleg elindulok művészetnézőbe, mielőtt megint betalál egy ilyen unatkozó, kiéhezett nőszemély.
Képről képre haladtam végig a nagy, sarok nélküli teremben. Tényleg, az este - nem tudok máshogy fogalmazni – gagyisága ellenére a képek megérdemelnek egy elismerő biccentést. Szépen válogatott kis kollekció és a művészek szinte csak ismeretlenek. Még, mert ahogy kezeik közül kikerült alkotásaikat nézem, mindnek van esélye kitörni.
Lassú léptekkel indultam a lépcsőn, hogy a felső szinten kiállított műveket is megcsodálhassam. Továbbra sem változott a véleményem, ritka szép dolgokat sikerült halomba tornyozni. Vegyes érzésekkel fogom zárni az estét, mert a dekoráció egy giccskupac, viszont a tartalom...
És ekkor értem a döbbenet legcsúcsára. A következő képhez érve erősen koncentrálnom kellett, hogy ne adjak valós hangot - egy visítás személyében - világméretű meglepődöttségemnek.
- L. D. - olvastam fel hangosan a betűket, nem mintha már nem ismertem volna meg két ecsetvonásáról.
- Lebuktam - csendült a kacagás a hátam mögül. Az „ifjonc” mellém lépett és ásványvizemre sandított. - Tyűha. Valami fogadalmat tettél? Tudod, mint az állatvédők, meg a bundászok? Tetemeket nem eszünk, meg hordunk? A kiirtott pezsgőfalkák miatt tüntetsz? Én is láttam a híradóban. Csúnya vérengzés volt. Azokat a kis ártatlan pezsi kölyköket egyszerűen kegyetlenül palackba dugaszolták!
- Miért nem mondtad? - mosolyogtam még mindig a képre.
- Hát nemtom. Olyan meglepizést akartam.
- Sikerült. Gratulálok.
- Igyál egy kortyot az egészségemre.
- Ameddig én forgatom a kormánykereket és szintén szerény személyem kezében van az életünk is a hazajutás ideje alatt, addig nem szándékszom alkohollal tompítani az érzékeimet. Éppen eléggé tompák, ha egy bizonyos illető a közelemben van. Nem kívánom még jobban agyonütni őket.
- Ishigorou-san, ez egy bók akart lenni?
- Hm. Talán.
- Tetszik? - bökött a művére és arcát figyelve meg kellett állapítanom, tényleg érdekli, mit mondok. Ez nem olyan műkíváncsiskodás. Daniell tényleg tudni akarja, mit gondolok. Várakozva ragyogott rám, és ez... jólesik.
- Nem merek rá mondani semmit.
- Hogy?
- Nem tetszenek a szavak, amiket a nyelvem pörgetni tudna. Amíg nem tudok kitalálni egy hozzá illő szót, addig inkább...
- Szisztematikusan rámentél, hogy bepiríts.
- Ugyan.
- Egy kortyot - suttogott halkan, szemével rám sandítva, a kezében tartott finom kristályt óvatosan nekem nyújtogatva.
- Nem.
- Egyetlenegyet. Ry.... Ishigorou-san! Egy apró korty bőven eloszlik még az alatt a majdnem két óra alatt, amíg itt téblábolunk - suttogott és mire a kezembe néztem, már nem a saját poharam volt benne. Daniell jóízűen itta ki a vizemet, majd várt. Előkapta a bocicica magánszámot.
Torkomon lecsúszott az az egyetlen korty, ennyi úgysem árt meg és ha ennyire boldog tőle, hát legyen.
- Köszönöm - játszottam vissza a poharát a kezébe.
Szürke szeme játékosan csillogott. Úgy mosolygott, mint egy kisiskolás, aki rágót ragasztott a tanárnő székére. Gyermeteg fejecskéjében most valami csínyfélét követtünk el és ettől odáig van. Nem tudok rajta nem nevetni. Mint egy született cselszövő.
- Na? Most jobban vagy? - kacagtam.
- Alakul-alakul.
- Bolond.
- Ryu... - hajolt kicsit közelebb.
Ezt... Ezt nem szeretem. Még mindig elfogadható, sőt szokványos közöttünk a távolság, de... mintha mégis lenne egy olyan érzésem, hogy túl közel van. Talán paranoia. Mert én tudom, hogy zárt ajtók mögött mi van köztünk, de valahogy kezdem úgy érezni, hogy mindenki tudja.
Nem szégyellem. Nem erről van szó. Senkinek semmi köze hozzá, nem ide tartozik. Nem ebbe a közegbe és egyáltalán... Nem tudhatom ki az, akinek ez bántaná a szemét. Persze, szép álom, hogy az emberek egyszer, valamikor majd nem akadnak fenn olyan apróságon, hogy akit páromként mutatok be, saját nemem képviselője, de sajnos még nem tartunk itt. Talán nem is fogunk.
- Ryu... Miért kerülsz egész este? - suttogta, szemeit szemeimbe fúrva próbálta kivenni válaszom, mielőtt szólásra nyitottam volna a számat.
- Kerüllek? - néztem rá felvont szemöldökkel.
- Hát... Nem jössz a közelembe.
- Ne butáskodj már, tudod, hogy ez nem igaz. Együtt jöttünk, aztán találtál valakit, aki elcsalt beszélgetni és én is mentem, amerre ismerős arcot láttam.
- Nem. Ez nagyon nem így volt. Jött valaki, valóban és elvitt. Nem hívtál magaddal.
- Mert gondoltam, hogy úgysem érdekelne a téma. És jobb, ha tudod, életem, halálosan igazam volt. Veszett unalmas baromsággal ugrottak nekem. Inkább most te igyál még egy pohár pezsgőt a nevemben, hogy megszabadultunk az illetőtől.
- Ryu...
- Daniell, kérlek, figyelj kicsit oda.
- Odafigyelek. De csak te meg én vagyunk itt.
- Meg hátunk mögött közel ötven császkáló ember.
- De nem ülnek itt a nyakunkon, úgyhogy nagyon nem értem... Oké. Tudod mit? Rendben. Nem veszekedni akartam. Csak...
- Mit vársz tőlem, Dany? Nem karolhatom át a derekadat nagyközönség előtt!
- Nem is ezt mondtam! Nem kértem, hogy bokáig mássz a számba! De az, hogy elkerülsz, mint egy vírustenyészetet, az megint egy másik dolog!
- Ostobaságokat mondasz - pirítottam rá, mert hirtelen kicsit tényleg felforrt az agyvizem.
- Tudom. Én mindig.
- Daniell, kérlek, egy kicsit mérlegelj. Ezt itt nem lehet.
- Ishigorou-san, melyik mondatomban szerepelt a dönts meg, itt és most? Mert úgy csinálsz, mintha ezt mondtam volna! Csak azt kérdeztem, hogy...
- Ishigorou-san!
Te jó isten, miért kell rám hozni a szívbajt? Révetegen fordultam a hang irányába. A felém trappoló férfit már nem is tudom, mióta nem láttam. Mániákus vásárló hírében állt a fickó, bár ízlése semmi. Ezért jár mindig kart karba öltve, mint most is, az őt árnyékként követő, visszafogottan szende hölgyeménnyel, aki viszont fantasztikus műértő. Sasszemű hölgyike. Kiszúrja, mivel érdemes az embernek gazdagítani a gyűjteményét.
- Jó estét. Nem is láttam már... Hm… Fogalmam sincs mióta - üdvözöltem a karikatúrára emlékeztető férfit és a mellé komolykodva beérkező hölgyet.
- Nem voltam itthon.
- Egy kis pihenés?
- Üzlet. Sajnos hosszabb időre kénytelen voltam Angliába költözni. Nem boldogultak nélkülem. És ön? Hallottam, mi történt - nézett rám hirtelen aggódóan pillogva.
- Hát... Mi?- pislogtam értetlenül, mert tényleg fogalmam sem volt. Kérdőn néztem le a vagy egy fejjel alacsonyabb, enyhén hajszálhiányos férfira és megpróbáltam rájönni, miért kapom tőle ezt a furcsa tekintet, amit én inkább az afrikai árváknak tartogatnék.
- Hallottam a balesetét.
- Ó…
Milyen furcsa, hogy nekem is éppen pár perce jutott eszembe.
- Hogy van?
- Köszönöm. Elég régen volt.
- Az semmit se számit! A húgom sógornője is volt kómában és azóta is rémálmai vannak. Rászokott az altatatókra és nyugtatókra. Pszichiáterhez jár és állandóan depressziós.
Jaj nekem. Nem mondta még vajon a nőnek senki, hogy talán gyári nála az ideggyengeség és nem az a kis csicsi okozta?
- Szerencsém volt. Szinte már teljesen el is felejtettem.
Oldalra pillantottam. A mellettem álldogáló Daniell rezzenéstelen arccal bámult a semmibe. Megfordult a fejemben, hogy elnézést kérek a férfitől és közlöm, hogy a fiatalemberrel még van némi megbeszélnivalónk, úgyhogy bocsásson meg... De mielőtt még megtehettem volna, Daniell udvariasan elköszönt és határozott léptekkel odébbállt. Én meg maradtam egy körre, hogy fejembe tömjék üzleti sikerek garmadát és unalmasabbnál unalmasabb élmények hegyeit.

Az este további részében csak pillanatokra láttam Daniellt. Hol itt, hol ott, hol társaságban, hol magányosan, de pohár mindig volt a kezében. Legalább neki.

Tíz perce kocsikáztunk haza az éjszakában. Tudom, hogy szeret éjjel menni. Most is, mint mindig, az ablakon bámul kifelé, a mellettünk veszettül elsuhanó fénypontocskákról találgatja, hogy mik lehettek. Megpróbál belesni házak ablakain, hogy egy kóbor pillanatot lopjon mások életéből... Egy a különbség. Most némaságban teszi.
- Daniell...
- Hm?
- Megbántottalak?
- Nem - felelte halkan az üvegnek. Miért nem tudok hinni neki?
- Ha igen, hidd el, nem akartam.
- Mondtam, hogy... Fordulj jobbra!
- Mi? Hol? Mit? Miért?!
- Na, fordulj!
Eltekertem ugyan a kormánykereket a kért irányba, de...
- Nem erre kéne menni.
- Tudom. Meg szeretnék nézni valamit.
- Pont most? Éjjel?
- Aha. Most balra. Ott, ott a tűzcsapnál.
- Jól van – vettem be a következő kanyart. Jó, kicsit száj-húzva, mert fogalmam nem volt, hogy hova navigált.
- Még egy utcát megyünk egyenesen.
- Daniell, megmondanád...
- Nemmondanám. Állj!
És fékeztem, ő meg mint egy kerge birka, vagy őrült nyúl, nem tudom, melyik definíció a helyesebb, kivágta a kocsiajtót és elrohant. Egyenesen be a fákkal szegélyezett... Ez egy park? Játszótér? Mindegy. A lényeg, hogy egy tenyérnyi zöld a betonrengetegben. Fákkal elkerített, feltételezem gyerekek részére kreált zöldterület.
Daniell eltűnt az első kanyarban. Én meg mély levegőt vettem, fáradságomat - merthogy a mai napom édes műtögetéssel töltöttem - szóval kimerültségemet elűzendő megdörgöltem az arcom. Nem mintha ez bármit is számítana, a kézkrém ugyanis nem koffein tartalmú, ezért hogy ily módon bármilyen élénkítő anyag is a szervezetembe szivároghatott volna, annak kicsi az esélye. Mély levegő, majd a kocsit elhagyva, utána.
Kihalt fák sejtelmes, holdfénypettyes árnyaitól maszatos kicsi kőúton lépdeltem végig. Pár méter után értem az éles kanyarhoz, ahol életem eltűnt és szemem elé tárult egy leheletnyi gyerekvilág. Színes hinták, őket tartva cukorka-tarka láncszemek. Mind üresen. Éjjel nincs pajtásuk. Körbe a betonba építve halvány, igazi fényt sugároznak a lapos lámpák, megvilágítják a kis játszóteret. Sugarukat vetik a többféle állat formáját kapott libikókák szanaszét soraira. Középen homokozó kereklik, benne élénkszín, hajlított létrára emlékeztető, zöldfokos mászóka virít és tetején...
- Mit csinálsz te itt? - kacagtam a lábát lógázó fiúra. Nem viszonozta hirtelen támadt vidámságom.
- Gondolkozom.
- És ehhez éjszaka kell és egy kihalt tér - lépdeltem közelebb, be a sárgás homoktengerbe s keresztül vonszolódva rajta megálltam a térdeinél. - Gyere le.
- Nem.
- Ha szeretnéd, holnap úgyis errefelé jövök. Kiteszlek itt és edzés után felszedlek. Két óra alatt kigondolkozhatod magad és hátha valamelyik gyerek még homokozni is hajlandó veled. Tudod, formákat meg várat...
- Sokkal könnyebben fogadtam el azt, hogy egy férfihoz vonzódom, mint ahogy barátkozgatok azzal a gondolattal, hogy bujkálnom kell a világ elől.
Torkomra fagyasztotta a gonoszkodásomat. A csillagokat nézte és így nekem nem maradt más, csak szép ívű állának bámulása.
- Dany...
- Azt belátni valahogy ezerszer könnyebb volt. Jó, persze volt egy időszak, mikor hűdenagyon próbáltam mást akarni, mint amiért porcikáim visongattak, de... Tudod, azt hiszem, hogy amint meg tudtam tenni az első lépést, onnan már villámgyorsan lefutottam a kilométereket.
Mindig meglep az a hirtelen komolyság, ami néha felszínre tör belőle. Nem állít valótlant. Onnan, hogy megjelent akkor éjjel a lakásomon, pörögtek az események. Lehet, hogy előtte összerágcsálta saját magát, de ahogy belépett az életembe, nem hezitált benne is maradni.
- Fel kellett dolgozni. Forgatni-forgatni, megszokni, elismerni... Mert ha az ember új dolgot tud meg magáról, bármi is legyen az... Azt emészteni kell egy kicsit. Vagy az is lehet, hogy csak én vagyok ilyen. Nemtom.
- Nem, szerintem ezzel mindenki így van. Vannak dolgok, amikkel meg kell barátkozni. El kell fogadni.
- De ez most másmilyen. Nyom ez a titok. Nem megy. Nem tudom. Kicsit fáj nekem.
- Elmúlik.
- Nem hiszem. Ez talán nem megszokás...
- Én megszoktam, hogy ilyen az életem - súgtam a térdét bámulva. – Lehet, hogy ez szomorú, de hidd el nekem, Daniell, egy idő után beleszoksz, hogy nem beszélsz róla, még akkor sem, ha leghevítőbb tűz, amiben égsz. Kezdetben tényleg nehéz, de ahogy múlnak a hetek, hónapok, majd évek lesznek, amik tovaszállnak és észre sem veszed és már rutinból hazudod az életed a kívülállóknak. Pedig talán amit őrzöl, annál gyönyörűbb nincs a világon. Talán kincsed van, igazi, eleven, forró, lüktető, lélekkel mosolygó, viszontszerető kincsed és mégis néma a szád, mert tudod, hogy míg mások föld felett lebegve, szerelem szárnyakon szórhatják a világba az érzést, amit kaptak... Te nem teheted meg. És bármennyire szomorú, de hidd el nekem, Daniell, megszokod. Mert meg kell szoknod.
- Beletörsz.
- Talán egy kicsit igen. Nem azt mondom, hogy elveszted a vágyat, hogy az utcán sétálgatva foghasd a másik kezét. Vagy egy csöpögős film alatt, mikor a szerelmespár végre ásó, kapa nagyharang, te áthajolhass a melletted lévő székhez és vállára hajtsd a fejed a szerelmesednek. Nem múlik el a vágy, hogy ha elbúcsúztok a ház előtt, akkor az ajkaitól is viszlátot kérj. Nem, ez megmarad. Óhajtod továbbra is, csak megérted és elfogadod, hogy ezt neked nem szabad. Mert nincs más választásod. - Csak most eszméltem rá, hogy fejem a térdén, hajamban játszik, s én csukott szemmel beszélek. Villámgyorsan hajítottam el a pillanatot és léptem hátrébb egy méretes lépést. - Na, gyere le.
Dobbantva érkezett elém, galléromra fogott. Biccentettem, hogy induljunk, de nem engedett. Közelebb lépett. Zakóm alá dugta a kezeit, fejét mellkasomnak döntve az ingembe suttogott.
- Fázom.
És még szorosabban bújt, már kabátom alatt, hátamon találkozott a két keze, gyűrte a ruhám, míg nadrágomba tűrt ingemet ki nem rángatta övem fogságából és tenyerét bőrömre nem tapasztotta. Bársonyos szája nyakamon játszadozott, tettetett ártatlansággal kóstolgatott, akárha egy tölcsér fagyival tenné mindezt. – Megfagyok, Ryu...
- Daniell... Per pillanat kis közjátékodnak köszönhetően rólam ömlik a víz.
- Akkor adj nekem is forróságot - suttogta egyre feljebb, míg már az ajkaimon éreztem csiklandozó leheletét. Ujjbegyeivel puhán simítgatta a derekamat, aljas módon ébresztette a testem és az engedelmesen válaszolt hívó szavára.
- Ha színjózan lennél, sosem jutna eszedbe ilyesmi - próbáltam szigorúra venni.
- Nem vagyok részeg. Nincs itt senki. Üres. Te, meg én, meg a Hold...
- Meg mérleghinták és a homok a cipőmben...
- Csókolj meg.
- Jó. Szívesen. De gyere, előbb menjünk haza.
- Most. Most itt most.
- Nem.
- Tudod te, hogy a négy falon kívül még sosemnem álltunk így sehol?
- És te tudod, hogy tán most sem kellene?
- Fukarkodva bánsz a puszikkal.
- Így van. Sőt! Mára kimerítetted a limited. Elfogyott. Na, elég - toltam el finoman és nem tudtam nem körülnézni. De még mindig csak ketten voltunk. - Gyere, mert megfázol - indultam vissza az úton, de három lépés után még mindig magamban bandukoltam. Daniell ott maradt. Csak állt az út közepén, kézfejét ingujjába rejtve lógatta maga mellett, figyelte az arcom, szája sarkában ott bujkált a légvétnyi kis vidám, az az örök csintalan pajkosság. Mézszínű pókfonalával könnyedén játszott az enyhe éjjeli fuvallat. Csak nézett előre és várt... Ekkora szívet - húzódott az ajkam önkéntelen mosolyra, őt nézegetve. Némán les, de szemei... Te jó ég, hogy beszélnek. Minden hallgatag szót értek. Lehet, hogy most még fájdogál, mert nem teheti mindig, amit szeretne, de tudom... Csak idő. Egy kis idő és elfogadja a helyzetet. Pont, mert ennyire értelmes, azért lázad a lelke a béklyók ellen, de majd ugyanez a lélek és értelem együtt fogja illékony kezeit a szája elé tenni és elhallgattatni a lázadót. Ha még tán nem is ez a helyes, de így lesz. Így kell lennie. Tudom. De akkor miért él bennem a késztetés, hogy megadjam neki? Hogy mindent drága tenyerébe helyezzek, amire csak sóvárog? Be kell látnia, hogy olyan kapcsolatban élünk, ami sokak szemében nem elfogadott. És majd megérti. Mert okos. De most... Most még utoljára, hadd próbálja játszani, hogy olyanok vagyunk, mint bármelyik szerelmespár. Hadd színlelje, hogy szabad. És ha ez az, amit lelke szomjaz... Hadd adjam neki azt a hazug pillanatot.
Mosolyogva sétáltam vissza hozzá, szememet az egyre szélesedő vigyoron tartva, mígnem elé értem. Megfogtam a két hideg kezet, felemelve őket puhán ajkaimhoz érintettem, majd tovább csúsztattam. Nyakam köré vezettem őket, s ő engedelmesen kulcsolta rám a kecsességeket. Átfogtam karcsú derekát, ujjaim alatt halkan zizzent hófehér ingének finom szövete. Még közelebb léptem és szorosan ölelve, testemmel melengetve, nekiadtam azt a csókot. Egy forró, igazi, mélyen szerelemes csókot, amire áhítozott, s amit titkon az én lelkem is akart... akar... és akarni fog, amíg élek.
Hosszú, puhán kényeztető édes cirógatás, mit egymásnak adtunk, s elengedni végtelen nehéz volt.
- Meg tudnám szokni - súgta az ajkaim közé.
- Mit? - búgtam, mintha nem tudnám.
- Hogy akkor és ott mutathassam ki, hogy szeretlek, amikor csak...
Elhallgatott. De addigra, mire agya felfogta, hogy röpke pillanatra kiengedte kezéből a pórázt... Addigra már kimondta. Mióta vágyódom erre. Erre az egyetlen buta szóra. Mióta reszketek érte, hogy hallhassam végre. Hogy érzéseinek nevet adjon... Hogy vallomásaimra válaszul az ölelés, a mosoly helyett valahára ezt a szót is megkaphassam. Hányszor mondta, hogy érzi, amit én, de időt kér, mert kimondania még túl nehéz. És én nem erőltettem. Soha nem kényszerítettem, zsaroltam vagy követeltem. Csak epekedtem. Pedig mikor alig pár hete dobozostul átlépte a lakásom küszöbét, bolond grimasszal közölve, hogy ez csak a jelképes halom ám, merthogy a többiért legyek szíves elautózni... Azon az első éjjelen, amit nálam töltött, azt hittem, életével együtt ezt a szót is nekem adja. Nem tette. És most...
- Nem foglak arra kérni, hogy éjjel-nappal ezt szajkózd nekem. Ígérem, de... - suttogtam még mindig a miattam nedves-forró ajkai közé - ...most azért megismételhetnéd.
- Elfogyott. Tudod, a napi limited. Bocs - öltötte ki a nyelvét, én meg hitelen gondolattól vezérelve megharaptam.
- Végtelen gonosz vagy.
- Iiigen. Van példaképem a témában - kacagott fel, majd lendületet vett az induláshoz.
Megbolondultam. Elment az a maradék józan eszem is. Itt, egy park közepén, visszarántottam. Harapdáltam a fülét, csókoltam a nyakát és simogattam az ajkait... Daniell elzárta az agyam józanságért felelős részlegét és most vígan tombol a lezárt területen.
- Ha el akartad érni, hogy úgy viselkedjem, mint egy ostoba kölyök... Akár te! Akkor tessék - súgtam a csókunkba. - Itt van.
- Szeretem, mikor ostoba kölyök vagy - rágcsált vissza.
- Persze, mert akkor oviban érezheted magad.
- Én legalább emlékszem, mert amikor én jártam oda, az nem a kőkorszakban volt.
- Pofátlan pisis.
Kacagva tekergette a tarkómra hulló fürtjeimet. Orrával megcirógatta az enyém.
- Ryum vagy.
- Bizony - búgtam. Majd be kellett látnom, nem tudom még egyszer kirángatni belőle a véletlen kifecsegett szót. Búcsút vettem hát az édes ajkaktól és kiengedve karjaim közül elindultam, hogy magam mögött hagyjam ezt a titkos éjszakát, az öreg fákat, a kihalt teret, akik mind-mind tanúi voltak pillanatnyi bolond kis játékunknak, szerelem fakasztotta bohó édelgésünknek és fogalmuk sincs, hogy azzal, hogy jótékonyan elrejtettek minket, mit adtak neki és nekem... Sejtelmük sincs róla.
- Na? - nyújtottam hátra a kezem, s mintha csak erre várt volna, utánam nyargalva boldogan belekapott. Ujjait az enyémekbe fonta és tette mindezt olyan csalós mosollyal, mintha közben a csillagok fényjátékával lenne elfoglalva. Mintha csak ujjai véletlenül csavarogtak volna sajátjaim köré.
- Megyünk? - sandított rám, kezemet szorongatva. S én hangtalan megindultam.
Soha nem tettem még ilyesfélét. Soha nem sétáltam még úgy, hogy szerelmes tenyér szorongató forróságban tartotta a kezemet. Sokaknak mindennapos mozdulat, átlagos tett és nekem mégis lopnom kell, ha meg szeretném élni az érzést. Mi másnak jár s nem kiváltság, nekem örökre tiltott gondolat. S most mégis eljátsszuk, hogy szabad. Arcunkon elvarázsolt ábránddal hazudjuk magunkat egy átlagos párnak és túl jólesik.
Néztem életem kiszínezőjét s ő viszont ragyogott. Tehetséggel áldott kincseivel cirógatott s ajkával némán formálta nekem. „Szeretlek.”
Pár lassú lépés és a kis kanyarhoz értünk, ha megtesszük a következő mozdulatot, már nem rejtenek a lombok. Rámosolyogtam. Viharos szépségei visszanevettek rám. Egy utolsó szorítás és elengedtük egymást. Egy pillanatig még figyeltem az arcát, furcsán boldog és szomorkás vonásait, majd határozott lendülettel visszaléptünk a valóságba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése